במחלקה זו הדגש הוא על כל סוגי הנכויות הקיימות אם זה נכויות מולדות או נכויות עקב תאונה או מחלה שעלולות לקרות במהלך החיים.
ייחודה של הפעילות הגופנית נעוצה בעצם היותה כלי המאפשר לאנשים עם נכויות לממש את עצמם בפעילות מהנה ומועילה.
הפעילות הגופנית מאפשרת לתת ביטוי לרצונם של אנשים עם נכויות להשיג הישגים גופניים, לזכות בחוויות תנועתיות ולרכוש מיומנויות שיסייעו בהשגת עצמאות בביצוע פעילויות יומיומיות ופעילות הדרושות למיצוי הפוטנציאל האישי בחיי היומיום ובעבודה.
עוד מסייעת הפעילות הגופנית, באמצעות ההצלחה הנוצרת במהלכה, לפיתוח מוטיבציה והעצמה אישית אצל המתאמן:
ליצירת קשרים עם חברים, לקבלת הכרה חברתית, לחיזוק תחושת המסוגלות האישית ולהגברת הביטחון העצמי.
ליקוי ראיה
עיוורון פירושו העדר חוש הראיה. יש אבחנות שונות של עיוורון חלקי או מלא לפי דרגות קושי שונות.
ליקוי ראיה עלול להיגרם מלידה או במהלך חיינו עקב תאונה או מחלה.
ילדים שלקו בעיוורון לפני גיל 5 מתפקדים כמו ילדים עיוורים מלידה אך ילדים שלקו בעיוורון בגיל מאוחר יותר מתפתחים בצורה שונה במישור הפסיכולוגי והחברתי.
ילדים עיוורים אינם פעילים ברמה של בני גילם הרואים ולכן הם ברמה מוטורית נמוכה מהם.
אימון ספציפי במיומנות מוטוריות בסיסיות ישפר את יכולותיהם והישגיהם. המטרה של מדריך הספורט ללוקים בעיוורון מלא או חלקי הוא לפתח ולחדד את שאר החושים כמו השמיעה והמגע. לפתח מודעות גוף, התמצאות במרחב, קורדינציה, כושר גופני, התייחסות לחברי קבוצה ולעצמים הסובבים את העיוור.
פיתוח מיומנויות אלו עוזרים לעיוור בניהול חיי יום יום תקינים ככל האפשר בעבודה או בחברה.
ליקוי שמיעה
חרשות מוחלטת או חלקית עשויה להתרחש בלידה או אחריה כתוצאה ממחלות נגיפיות, מדלקות וזיהומים או מפגיעה פיזית במערכת השמיעה.
ילד הנפגע בגיל צעיר יתקשה יותר מזה שנפגע בגיל מאוחר יותר מכיוון שילד ששמע בעבר הספיק לרכוש מיומנויות של שפה והתקשרות.
ילדים בעלי ליקוי שמיעה מתעכבים בהתפתחותם עקב חוסר בגירויים חושיים הם מפגרים מבני גילם בשנתיים עד ארבע שנים תלוי בילד ובסביבתו.
הילד החרש או כבד השמיעה מסוגל בהחלט להשתתף בשיעורי חינוך גופני כמו שאר בני גילו, הוא אומנם יתקשה ליצור קשר מילולי אבל הוא אמור לתפקד בצורה תקינה.
ילדים חרשים נדחים בצעירותם על ידי סביבתם המונעים מהם להשתתף במשחקיהם לכן סביר להניח שהם לוקים בחסר בתחום המוטורי, חלקם אף סובלים מחוסר בשיווי משקל ולכן רצוי לחזק ולפתח מימוניות אלו בעבודה פרטנית קבועה.על המדריך לדבר בצורה ברורה וחזותית כדי שיוכל לקרוא את השפתיים ולהבין את תרגילי הספורט.
עבודה קבועה תביא לשיפור במימוניות יסוד בשיווי משקל, בקורדנציה ופיתוח כושר גופני ומימוניות ספורט בדרגה גבוה אשר יגבירו את הביטחון העצמי של הילד החרש וייסעו לו להשתלב בחברת השומעים…
פגישת הייעוץ היא ללא תשלום וללא כל התחייבות!
054-4433700