פעילות גופנית לילדים שמנים | ספורט לילדים שמנים , פעילות ספורטיבית נגד השמנת ילדים , המלחמה בשומנים

טיפולי ספורט לילדים בעלי משקל עודף

ספורט כפתרון לבעיית ההשמנה בקרב ילדים

השמנה בקרב ילדים היא אומנם לא ליקוי אבל היא בהחלט מחלה שבשנים האחרונות אנו עדים לה, התופעה המדאיגה אשר נמצאת בסימן עליה מתמדת בעולם המערבי הלא היא עודף משקל והשמנה בקרב ילדים ובני נוער.
תופעה זו למרבה הצער, אינה עוד נחלתה הבלעדית של האוכלוסייה המבוגרת.
במהלך שני העשורים האחרונים חלה עליה של כ- 50% בשכיחות הילדים ובני הנוער הסובלים אף הם מן הבעיה. כיום כ- 25% מילדי העולם המערבי מוגדרים כשמנים.

 

ילדים זקוקים לפעילות גופנית מסודרת של שעה לפחות בכל יום.
בגילאים הצעירים ניתן לעודדם לפעילות גופנית דרך משחק. חשוב לא להפעיל לחץ על הילדים לעסוק בפעילות גופנית מסוימת. דרך המשחק, ובהתאם לגיל, ניתן לגלות את כישורם ויכולתם התחרותית.

 
ילד חסר פעילות סובל כבר בהווה מקשיים הנובעים מחוסר פעילות – במישור הפיסי הילד יתקשה לבצע פעולות יומיומיות כגון טיפוס במדרגות או הליכה לביה"ס ויתקשה להשתתף במשחקים רבים המקובלים בגילאים צעירים כגון תופסת ומשחקי כדור.

לקשיים אילו מתווסף קושי נפשי הנובע מדימוי עצמי נמוך ובמקרים רבים חוסר מקובלות בחברה בגלל בטחון עצמי ירוד והימנעות הילד ממשחקי חברה.

 
ילדים שמשתתפים בספורט ומתנסים בלקיחת סיכון, חשים באופוריה ובהרגשת ניצחון ילדים אלה משפרים את רמת הקשב שלהם, את הזיכרון, את חדות הראיה, רמת התובנה, מיקוד בחשיבה והם גם יותר יצירתיים בפתרון בעיות וקונפליקטים. הם לא נרתעים מבעיות החיים- ובעיות בכלל, משמשות להם כאתגר ולא כמכשול. רבים טוענים שילדים אלו משיגים יותר את הפוטנציאל שלהם  והם לא רק ערניים לסביבתם, אלא גם לעצמם - פנימה.

 
השתתפות בתנועה ובפעילות גופנית לילדים, יש לה חשיבות גדולה יותר מאשר רק לשם שחרור אנרגיה עודפת אצל ילדים מתפתחים.
פעילות גופנית תורמת לבניית מסת העצם בעת תהליך הגדילה וההתפתחות וחשובה ביותר להתפתחות הקוגניטיבית של הילד. מחקרים עכשוויים מראים שהשתתפות בתנועה ובפעילות גופנית מסודרת לילדים בכל הגילים, יתכן ויש לה חלק חשוב בשיפור הביצוע הלימודי בכיתה.
מחקרים מוכיח קיומו של קשר ישיר בין התנסות בפעילות גופנית והצלחה בבית-הספר.
ילדים שהשתתפו בפעילות גופנית בבית-הספר הראו שיפור בכושרם הפיזי, בלימודיהם וביחסם החיובי לבית-הספר בהשוואה לילדים שלא נטלו חלק בפעילות גופנית יומיומית ומסודרת.

לכן תוספת של שיעורי חינוך גופני בבתי ספר, גם על חשבון שיעורים אחרים מגבירה בהחלט את ממוצע הציונים! 
ילדים פעילים גם בעלי יכולת ריכוז טובה יותר, עם פחות נטיה לחרדה ולדיכאון. לבסוף, ידוע כי לילדים פעילים יש סיכוי גבוה יותר להפוך למבוגרים פעילים, ולמעשה ככל שהילד מתמיד יותר בפעילות לאורך השנים - כך גדל הסיכוי כי יהיה פעיל בעתיד. כך, נזרעים הרגלי חיים בריאים ומהנים כבר בגיל הילדות.

 
ילדים אשר לא עוסקים בפעילות גופנית בהשוואה לילדים פעילים:

בעלי אחוזי שומן גדולים יותר
רמת הכולסטרול הטוב (hdl) נמוכה יותר
רמת כולסטרול בדם גבוהה מ-200 מ"ג
סובלים מיתר לחץ דם
חלשים יותר פיסית
חסרי ביטחון עצמי

 
מסתבר שילדים לא פעילים הופכים עם הזמן למבוגרים לא פעילים, לכן, חינוך לבריאות בספורט ופעילות גופנית מסודרת מתחילה בילדות וכוללת:

פעילות גופנית סדירה
תזונה דלה בשומן ודלה בכולסטרול מגיל צעיר
חינוך להבנת הגוף ומשקל גוף תקין
חינוך לבדיקות רפואיות קבועות
 
"צריך לזכור שבתוך הילד השמן יש איש שמן, אולי גם רקע גנטי של השמנה שילווה אותו לנצח. תמיד הוא יהיה עם נטייה להשמנה, ולכן צריך לשנות את הרגלי החיים שלו, לספק לו פעילות כמה שיותר פעמים בשבוע, עדיף כל יום. בהמשך זה נהיה יותר קל, עד שזה הופך לאורח החיים שלך".

 
באקטיב ספורט ינתן לילדכם המענה לשילובו בעולם הספורט, מדריך הספורט יגיע לילדכם, לסביבה הטבעית המוכרת והבטוחה שלו ויתן לו את הכלים שיגבירו את ביטחונו להשתתף בשיעורי הספורט במסגרת בה הוא נמצא.

עבודה על חיזוק חגורת הכתפיים ולפיתוח יכולות מוטוריות שונות כטיפוס ,קפיצה, התארגנות, שווי משקל, תנועה במרחב, משחקי כדור, יציבות, עבודה על כוח, מהירות, זמן תגובה קואורדינציה וכו'...

שיכלול יכולותיו המוטוריות יחד אם שילוב תפריט לתזונה נכונה יביאו לתוצאות המיוחלות....

בנוסף ניתן לקבל באקטיב ספורט המלצות לתוכנית תזונה מותאמת ומעקבי שקילה שבועיים לעידוד התוצאות.

 
ניתן בשיעורי הספורט אף לשלב כמה ילדים, חברים קרובים, משפחה וכו'

אין כמו לעשות שיעור ספורט לכל המשפחה ולעודד את כולם לחזור למסלול הנכון!

כתבה שפורסמה ב-ynet בחופשת הקיץ עם טיפים לפעילות משפחתית משחררת ובריאה


| ספורט לילדים שמנים || פעילות ספורטיבית נגד השמנת ילדים || המלחמה בשומנים || ילדים עם בעיות משקל |
   

זהו... נגמרו התירוצים... אם לא הזזתם את עצמכם עד עכשיו, זה הזמן לסגל לילדים הרגלי חיים בריאים וללמד אותם כמה חשובה הפעילות הגופנית
ילדים לומדים הכי הרבה מחיקוי - גם לכם לא יזיק להיכנס לפעולה


כנסו למאגר התרגילים שלנו והתחילו להתאמן עם הילדים...

 

  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
עיצוב